زودرس زگیل های تناسلی

تشخیص و درمان زودرس زگیل های تناسلی در اصفهان

تشخیص و درمان زودرس زگیل های تناسلی و مشاوره جهت پیشگیری بدخیمی ها

در کلینیک تخصصی دکتر سیمین دخت کلانتری متخصص پوست مو و زیبای در اصفهان، تشخیص و درمان زودرس زگیل های تناسلی  با تخصص و تجربه بالا در این مرکز انجام می شود.

جهت مشاوره و رزرو نوبت کلیک کنید.

جهت آشنایی بیشتر با تشخیص و درمان زودرس زگیل های تناسلی  مقاله زیر را مطالعه کنید:

زگیل تناسلی زائده‌هایی است که روی اندام تناسلی ظاهر می‌شود. این بیماری می‌تواند همراه با درد، ناراحتی و خارش باشد. زگیل تناسلی یک عفونت مقاربتی (STI) است که توسط سویه‌های کم‌خطر ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می‌شود.

با توجه به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، HPV شایع‌ترین بیماری در بین همه بیماری‌های مقاربتی است. تمام افرادی که از نظر جنسی فعال هستند در برابر عوارض (HPV) از جمله زگیل تناسلی آسیب‌پذیر هستند. عفونت (HPV) یا همان زگیل تناسلی در زنان در صورت شدید بودن، می‌تواند باعث ایجاد سرطان دهانه رحم شود.

درمان زگیل تناسلی زنان

راه‌های زیادی برای درمان زگیل تناسلی زنان وجود دارد. برخی از شیوه‌های درمانی شامل استفاده از دارو و برخی شامل روش‌های دیگری مانند جراحی زگیل تناسلی یا لیزر هستند. لازم به ذکر است حتی اگر درمان صورت بگیرد، این امکان وجود دارد که زگیل‌ها در عرض چند هفته یا چند ماه عود کنند. به این دلیل که درمان زگیل تناسلی زنان لزوماً باعث از بین رفتن ویروس نمی‌شود. برخی از سلول‌ها در پوست و واژن که ظاهر طبیعی دارند ممکن است آلوده به (HPV) باقی بمانند.

در حال حاضر هیچ درمانی وجود ندارد که به طور کامل ویروس را از بدن پاک کند، اما بیشتر افراد ویروس و زگیل‌ها را با سیستم ایمنی خود طی حدود دو سال سرکوب خواهند کرد.

درمان زگیل تناسلی زنان با دارو

یکی از روش‌های درمان HPV زنان با استفاده از انواع داروها مانند پماد، ژل و قرص است. پزشک ممکن است درمان‌های موضعی را تجویز کند. این نوع درمان احتمالاً شامل موارد زیر است:

  • الدارا (imiquimod)
  • پودوفیلین و پودوفیلوکس (کاندیلوکس)
  • تری کلرواستیک اسید یا (TCA)

در واقع می‌توان گفت که داروهایی که نام بردیم، برای درمان موضعی زگیل تناسلی خانم‌ها کاربردی هستند. محبوبیت دارودرمانی به این دلیل است که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند زگیل تناسلی به آرامی و با درد کمتر هنگام درمان از بین برود. به همین دلیل به داروهای مرسومی روی می‌آورند که حتی برای درمان زگیل تناسلی در آقایان هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چند نکته مهم در استفاده از داروهای رفع‌کننده زگیل تناسلی را نباید نادیده گرفت:

  1. بدون مشورت پزشک متخصص (دکتر زگیل تناسلی) از هیچ دارو و پمادی استفاده ننمائید.
  2. مصرف کرم‌ها، پمادها یا ژل‌ها باید طبق برنامه منظمی صورت گیرد. برای مثال از کرم ایمیکیمود 5% باید قبل از خواب، 3 بار در هفته و به مدت 16 هفته استفاده کرد.
  3. تا زمانی که این داروها روی محل زگیل و نواحی اطراف آن قرار دارد، باید از مقاربت جنسی خودداری کرد. زیرا به راحتی عامل بیماری‌زا به شریک جنسی منتقل می‌شود.
  4. برای اینکه این داروها به لباس برخورد نکنند، بهتر است از خشک شدن آنها روی زگیل مطمئن شد.

درمان زگیل تناسلی زنان با عمل جراحی

اگر زگیل‌های قابل مشاهده با گذشت زمان از بین نروند، ممکن است برای برداشتن آنها به جراحی جزئی نیاز داشته باشید. پزشک شما همچنین می‌تواند زگیل‌ها را از طریق این روش‌ها حذف کند:

  • کوتر الکتریکی یا سوزاندن زگیل با جریان الکتریکی: در این روش پزشک با استفاده از یک پروب الکترونیکی با ولتاژ پایین زگیل‌های تناسلی خارجی را می‌سوزاند.
  • کرایو یا فریز زگیل تناسلی: از نیتروژن مایع برای رفع زگیل‌ها به ویژه زگیل‌های تناسلی داخلی استفاده می‌شود.
  • لیزر زگیل تناسلی: یکی از روش‌هایی است که برای رفع زگیل‌های وسیع و بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • برداشتن یا بریدن زگیل: در این فرآیند پزشک با تجهیزاتی مانند قیچی، تیغ جراحی، ابزار کوتر کردن و مواد بی‌حسی موضعی تمام زگیل را در یک مرحله جدا می‌کند.
  • تزریق داروی اینترفرون: تزریق اینترفرون برای از بین بردن عوامل عفونت‌زا استفاده می‌‌شود. به این طریق می‌توان زگیل‌های تناسلی داخلی را از بین برد.

 


نوشتهٔ پیشین
تشخیص و درمان ضایعات خوش خیم و بد خیم پوستی | جراحی موس (Mohs)
نوشتهٔ بعدی
علل و درمان جوش زدن بعد از کاشت ابرو در مطب دکتر سیمین کلانتری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

برچسب‌ها

اندولیفت اندولیفت اصفهان برداشت خال بلفاروپلاستی در اصفهان بهترین دکتر کاشت مو اصفهان بهترین روش پاکسازی پوست بهترین متخصص پوست مو اصفهان بهترین متخصص پوست و مو در اصفهان تزریق بوتاکس، فیلر و مزوژل تزریق بوتاکس اصفهان تزریق مزوژل در اصفهان تزریق چربی تزریق چربی اصفهان تزریق چربی به صورت و دستگاه تناسلی در اصفهان تزریق ژل اصفهان جراحی زیبایی پلک جراحی زیبایی پلک اصفهان جوانسازی با لیفت نخ جوانسازی بدن در اصفهان جوانسازی صورت با لیفت نخ جوانسازی واژن در اصفهان جوانسازی و زیبایی دستگاه تناسلی جوانسازی و زیبایی دستگاه تناسلی در اصفهان دکتر خوب بیماری های پوستی اصفهان دکتر سیمین دخت کلانتری لیزر جای جوش اصفهان لیزر جوانسازی اصفهان لیزر جوانسازی و لیزر جای جوش در اصفهان لیزر موهای زائد در اصفهان لیفت نخ در اصفهان متخصص پوست، مو، زیبایی و لیزر در اصفهان متخصص پوست در شهر اصفهان متخصص پوست مو اصفهان متخصص پوست مو در اصفهان متخصص پوست و مو اصفهان میکروبوتاکس میکروبوتاکس اصفهان میکروبوتاکس بدن اصفهان میکروبوتاکس در اصفهان میکروبوتاکس صورت اصفهان کاشت ابرو در اصفهان کاشت ریش در اصفهان کاشت مو، ابرو و ریش کاشت مو در اصفهان کاشت مو طبیعی در اصفهان

  • 11
  • 8
  • 36
  • 30
  • 260
  • 1,039
  • 19,433
  • 22,216
  • 8,500
  • مرداد ۲۵, ۱۴۰۲
فهرست